Thursday, May 7, 2009

What Goes Around Comes Around??!!??


When the time come, nobody knows what going 2 happen.Even we plan things nicely, its still not 100%ly sure that its going to be as planned.What ive gone through las weekend is hardly imagined by normal thought.What God decided for me is quite tough.But dowh, Allhamdulillah..finally i manage to live my life.Hidup ni indah, itula yg aku selalu sgt kata pd org.Tp only God knows what life is to offer.

"Jadikanlah masa yang berlalu itu pengalaman dan pengajaran, masa yang sedang berjalan kita isi dengan amalan dan masa hadapan jangan terlalu diangan-angankan"

So, Alhamdulillah..Aku pun dh malas nk pk psl ni.Niat aku baik.Aku xnak terlibat atau bersubahat.Apa2 pun yg org pk ttg aku, aku xkisah sgt.Cumanya, aku mmg cukup pantang kalo aku xbuat jahat, tp org duk mengata aku bagai nk rak.Mcm aku plak yg buat mende tuh semua...Kamon la beb..Kalo aku yg buat puas ati gak.Tp yg bengkeknye aku xterlibat..Tiba2 aku plak yg menjawab.

Hidup ni bg aku mmg indah yg amat.Tuhan sentiasa berikan kita peluang, ruang dan kesempatan utk buat sesuatu.Atas kite je la samada nk menerima ke nk menolak.Tp yg penting, kita kene mensyukuri nikmat pemberian Allah.Org mcm aku misalnya, setiap kali aku down, aku dh rs sampai the limit, aku suka diam dulu.Kalau nk ikutkan mulut, mmg aku rs nk mencarut aje.Tp, aku lebih suka biarkan dulu sejuk n baru aku boleh berfikir secara waras.Cumanye, aku ada ucapan utk si dia yg membenci aku...

Kita as manusia ni, mmg suka salahkan org.Mmg kita rs lega bila kita letak apa yg dh jd atas bahu org lain sbg penolong utk pikul bg pihak kita.Bila org persoalkan knp kita buat salah, kita jwb, korang xpaham knp kita buat salah, kita tegakkan yg org xkan tahu perasaan kita, kita claim yg org lain xrasa apa yg kita rs!Tp, bila sesuatu yg tak kita ingini berlaku, kita akan mula mencari kesalahan org lain supaya rasa bersalah diri sendiri tak terasa.Kita tuduh org hancurkan kita.Padahal, kite yg hancurkan diri sendiri tanpa sedar.Kita ucapkan pd org tu, what goes around comes around.Kita ckp org tu dengki.Kita puas bila org tu pulak yg rs bersalah.Kita kata plak org tu yg xkenang budi..Tp, pernahkah kita imbas, apa yg kita dh buat?Apa yg org dh buat utk kita?Aku bukan org yg baik utk beri nasihat.Cukup sekadar aku ingatkan, hidup ini sementara.Tuhan pinjamkan nyawa utk kita mensyukuri nikmat pemberiannya.Tp kita lupa!

No comments:

Post a Comment

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers