Monday, September 12, 2011

Baby ku Anees

Gambar pertama diambil, baby Anees ms kat wad pengawasan mama

Baby Anees 2 bln sudah

1st anniversary papa & mama
Assalamualaikum...
Masa peknan dulu, gile takut nk blog lebey2..yerla, cuak & memacam perasaan. Skarang bb sudah ada depan mata. Alhamdulillah. baby skarang sgtla chubby. Pipinya gebu jd mangsa kene cium dimana saje setiap masa. Mungkin sbb 2 la kot baby dpt selsema berjangkit dr ramai org yg duk kiss dia sejak raye. Smalam, kami sampai dr Tranung. Balik kg kejak. Sampai dlm pkl 6pm hr Sabtu, blk pulok esokkag pagi. Selamba. Cian papa drive. Singgah kat Maran, mkn nasik dumoh Abg Yang/Ayah So.
Blk kg, aku tinggal baby dgn ayah & ma dia kejap sbb aku g bando KT jap. Nk kene beli baby munya soother, botol susu baru, dgn puting lain sbb dia dh makin membesar. Tp, yg harunya, bb cuma nk yg jenama MAM sahaja. Nk beli ikut online xpuah hati la. Baik g sendirik. Tp bila sampai Padang Nenas, Ayah kol sbb bb dh nangis. Tamo tdo. Sian bb mama. Wan dia ckp dia dh kenal dgn semua org. Mungkin dia berkata " owh, ayah ni bukan papa, tamo la tido ayah dodoi, nk papa ngan mama jugak." Bila dh blk rmh, bb still tamo tdo. Sampaila pkl 12+, br dia tdo didodoi Wannya..Alahai, cian dia. Aku plak yg taleh nk tdo. Hhuhu, sian lak tgn mak yg tercinta tdo tercepit atas 1 katil dgn ank & cucunya (comey lak tdo sesama nenek + anak + cucu). Aku angkat bb, letak kat papa dia.
Baby aku ni Alhamdulillah. xbyk ragam, dia sentiasa senyum. Sampai Along tanya, apa aku dh buat sampaikan dia asik senyum aje..Aku pun takder jwpannya. yg pasti, aku cuma sentiasa doa. Mungkin sbb aku ingat yg betapa byk kalinya mak aku pesan, jgn jd ganas dh...ehek..best tak k ina, ayat mak sy?

2 comments:

  1. adik kesayangan akak! rindunya nak tgk u all> Lina dah nak ada bb lag kew??

    ReplyDelete
  2. huik kak, mana ada..pewut muncit, luka cs sy xbaik2...xleh bengkung kak..:(

    ReplyDelete

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers